Informații generale
Persoanele juridice de drept public și de drept privat, precum și persoanele fizice abilitate conform cadrului normativ să îndeplinească un serviciu public sau de interes public, care din diferite motive nu au acces la platforma de interoperabilitate (MConnect), pot verifica on-line înregistrările privind adresa de domiciliu și de reședință temporară pe Portalul guvernamental de verificare a datelor, prin accesarea adresei electronice https://verifica.gov.md.
Utilizatorii Portalului respectiv, autentificându-se cu semnătură electronică, pot vizualiza informația completă despre persoana vizată, și anume: IDNP, numele, prenumele, seria, numărul și valabilitatea actului de identitate, datele adresei de domiciliu și/sau de reședință temporară sau lipsa acestor date şi, în caz de necesitate, pot descărca documentul electronic „Confirmare privind înregistrarea la adresa de domiciliu și/sau de reședință temporară” (în continuare Confirmare), autenticitatea căruia poate fi validată prin scanarea codului QR. (Link 1)
Pentru a beneficia de serviciul respectiv, solicitantul introduce în câmpurile rezervate:
Confirmarea se generează în mod automat, în regim de timp real, și conține informația privind înregistrarea persoanei la adresa de domiciliu și/sau de reședință temporară ori lipsa acesteia potrivit datelor din Registrul de stat al populației la data verificării.
Informația privind adresa de domiciliu şi/sau de reședință temporară se afișează doar în cazul în care actul de identitate este valabil.
Documentele confirmative generate în format electronic prin intermediul Portalului au același regim juridic și sunt asimilate, după efectele lor, cu documentele analoage emise pe suport de hârtie, semnate olograf.
Termenul de valabilitate al Confirmării constituie 3 luni din data generării.
În cazul în care datele cu caracter personal conținute în Confirmare vor fi actualizate în Registrul de stat al populației înainte de data expirării termenului de valabilitate al Confirmării, documentul confirmativ se va considera nevalabil din data actualizării informației respective.
Pentru a facilita accesul la datele despre adresa de domiciliu și de reședință temporară, pe Portalul guvernamental de verificare a datelor poate fi consultat și Ghidul de utilizare elaborat în acest sens Link:
La solicitarea cetăţenilor Republicii Moldova, titulari ai actelor de identitate de uz intern valabile, serviciile eliberare a actelor de identitate, inclusiv din cadrul centrelor multifuncționale ale Agenţiei Servicii, eliberează Confirmarea privind înregistrarea la adresa de domiciliu şi/sau de reşedinţa temporară, generată prin intermediul Portalului guvernamental de verificare a datelor https://verifica.gov.md.
Termen | Tarif |
---|---|
La solicitare | gratuit |
Notă: Nici o instituție publică sau privată nu este în drept să solicite de la persoanele fizice documentul confirmativ privind înregistrarea la domiciliu și/sau reședința temporară a acestuia, dacă informațiile respective sunt disponibile pe Portalul guvernamental de verificare a datelor.
Call-centru 14 909; (022) 25-70-70